Nieprzeczytane posty

Region konecki: ruina społeczna

1
W pojęciu wielu ludzi wieś to idylla i odetchnienie od zgiełku miasta. Spokój, natura, proste, tradycyjne życie wolne od ciągłej gonitwy za codziennością. Jak to jest w rzeczywistości i czy oczekiwania wiązane z pobytem na wsi mają podstawy niech opowie to, czego doświadczyłam w trakcie pobytu w woj. świętokrzyskim - w regionie koneckim.
Jako, że z zamiłowania jestem fotografikiem przyrody, robię zdjęcia w interesującej mnie tematyce. Ku swemu zdziwieniu w takich sytuacjach byłam wielokrotnie natrętnie zaczepiana przez miejscowych kierowców, którzy widząc mnie z aparatem, zatrzymywali się i pytali, czy "coś mi się stało". Dzieci przechodzące polną drogą zaczęły wołać pod adresem tego co robię prostackie komentarze, nie rozumiejąc w ogóle, że ich zachowanie wskazuje jedynie na atmosferę, w jakiej otrzymują wychowanie.
Po dłuższym czasie mojego pobytu zaczęło coraz częściej dochodzić do ataków słownych, chamskich zaczepek i agresji ze strony miejscowych ludzi, także dzieci. Osoby mieszkające w tej samej wsi obrały mnie za obiekt niezdrowego zainteresowania, nie odczuwając żadnego wstydu czy żenady przed wypowiadaniem na mój temat głośnych komentarzy czy natarczywym przyglądaniem się. Sąsiadki, z którymi rozmawiałam, wydawały mi się przyjaźnie nastawione do czasu kiedy nie zorientowałam się, że mnie szkalują a treść tych rozmów wraca do mnie innymi drogami. W końcu zaczęły z ich strony padać groźby i inwektywy, kiedy się zdystansowałam wobec tych zachowań. Regularnie mają miejsce naruszenia mojego życia osobistego, bezpardonowe obserwowanie, niszczenie rosnącej po mojej stronie przy płocie zieleni, głośne rozmowy na temat moich osobistych, prywatnych spraw i sposobu życia. Podczas rozmowy ze mną pewien człowiek zauważył, że zza sąsiedniego ogrodzenia widać, że ktoś nas podsłuchuje.