Nieprzeczytane posty

Walka gigantów

1
Lot z Warszawy do każdego z portów lotniczych w Polsce trwa około 1 godziny. Koleją do Gdańska dostaniemy się w 6 godzin. Odpowiednio wcześniej kupiony bilet lotniczy będzie zaledwie o 100 zł droższy niż kolejowy, a podróż – krótsza o kilka godzin. Ze stolicy do Krakowa czy Katowic samolotem dotrzemy za połowę ceny biletu kolejowego.
W pierwszym kwartale tego roku ruch pomiędzy lotniskami regionalnymi wzrósł o 25% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2010 r. LOT wygrywa dlatego, że większość torów na głównych trasach znajduje się obecnie w remoncie. Ale nie tylko problemy PKP napędzają koniunkturę na niebie. W dużej mierze wzrost zainteresowania lotami wynika z coraz bardziej atrakcyjnej oferty przewoźnika. O wiele korzystniejszej niż to, co może zaoferować PKP Intercity.
Jak tłumaczy prezes PKP Intercity, J. Malinowski, PKP jest w tej chwili w trudnej sytuacji ze względu na remonty torów w całej Polsce. To znacznie wydłuża czas jazdy pociągów. Po zakończeniu modernizacji linii do Gdańska kolei będzie mogła konkurować z LOT na tej trasie. Tymczasem PKP walczy o klientów dbając o jakość, m.in. o czystość i punktualność pociągów.
Z wyjaśnień rzecznika PLL LOT L. Chorzewskiego, wynika iż nigdy nie było otwartej konkurencji między LOTem a kolejami, lecz tylko w inny sposób kalkulują koszty. Jak zaznacza, dostępność najtańszych miejsc w samolotach jest ograniczona.
Na razie siatka krajowych połączeń lotniczych ogranicza się do lotów na trasach do i z Warszawy. Ale to się niedługo zmieni. Do uruchomienia bezpośrednich połączeń między portami regionalnymi przymierza się m.in. Eurolot. Ta linia prowadzi rozmowy m.in. z władzami szczecińskiego lotniska i portu w Krakowie. O krajowych pasażerów chcą też walczyć Bartolini Air i JetAir.
Najtańsze rejsy PLL LOT oferuje do Krakowa, Katowic czy Poznania, czyli do tych miast, do których PKP dociera w ciągu poniżej 3 godzin. Lotnicze bilety na weekend majowy, który jest jednym z najatrakcyjniejszych okresów podróżowania, kosztują w obie strony niecałe 200 zł ze wszystkimi opłatami, co jest o 100 zł taniej niż koszt 1 klasy w pociągu. A okazyjnie kupione bilety do Katowic kosztują 56,8 zł w jedną stronę, a do Rzeszowa 44,2 zł.
http://udanewczasy.blogspot.com/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum naszego forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości

cron