Nieprzeczytane posty

Pierwsza połowa 2019 r. przynosi niepewne perspektywy dla transportu lotniczego w Europie.

1
Europejski organ ds. handlu portami lotniczymi, ACI Europe, opublikował swój raport o ruchu lotniczym za czerwiec, 2. i 1. kwartał, mierząc wszystkie rodzaje lotów pasażerskich w lotnictwie cywilnym: pełną obsługę, niskie koszty i loty czarterowe.

Raport ujawnia, że ruch pasażerski na europejskich lotniskach wzrósł o +4,3% w pierwszej połowie tego roku, czyli znacznie wolniej niż w roku ubiegłym (+6,7%).

Olivier Jankovec, Dyrektor Generalny ACI Europe skomentował: "Wzrost ruchu pasażerskiego z pewnością zwolnił w tym roku w porównaniu z poprzednimi, ale nadal pozostaje dość odporny - zwłaszcza biorąc pod uwagę zakres wyzwań gospodarczych, geopolitycznych i innych specyficznych dla branży, przed którymi stoimy. Spowolnienie wzrostu gospodarczego w Europie, wojny handlowe i Brexit nie pomagają, podobnie jak rosnące rachunki za paliwo, zakłócenia w funkcjonowaniu bankomatów, konsolidacja linii lotniczych oraz opóźnienia w dostawie i uziemieniu samolotów. Ruch statków powietrznych stale spowalnia się - od +6,2% w grudniu ubiegłego roku do zaledwie +1,6% w czerwcu. Pokazuje to, jak bardzo ryzykowne stały się linie lotnicze, jeśli chodzi o rozmieszczenie przepustowości i rozwój sieci".

Dodał: "Spadek w ruchu towarowym jest tym, w którym w tej chwili naprawdę występuje. W czerwcu odnotowano spadek o -7,1% - najgorsze wyniki miesięczne od ponad 7 lat. Nie wróży to dobrze w nadchodzących miesiącach, zwłaszcza że ruch pasażerski zazwyczaj nie pozostaje całkowicie odizolowany od trendów w ruchu towarowym".

Unijny ruch pasażerski w portach lotniczych UE na ołowiu na poziomie +4,7%.
Rynek UE utrzymywał stały wzrost w ciągu pierwszego półrocza, a wyniki ruchu pasażerskiego utrzymywały się w tym okresie na stałym poziomie od 4,5 % do 5 % miesięcznie.

Porty lotnicze w Austrii (+20%), Chorwacji (+10,5%) i Estonii (+10,5%) odnotowały dwucyfrowy wzrost w pierwszej połowie roku, przy czym porty lotnicze w Luksemburgu, Portugalii, Hiszpanii, na Łotwie, w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii również odnotowały wzrost znacznie powyżej średniej UE. Natomiast Bułgaria (-2,5 %) i Szwecja (-4,1 %) odnotowały spadek ruchu pasażerskiego, podczas gdy w sąsiedniej Danii wzrost był płaski (+0,3 %). Belgia, Niderlandy, Słowenia i Zjednoczone Królestwo osiągnęły znacznie gorsze wyniki niż średnia UE, przy czym ta ostatnia odnotowała dalsze spowolnienie w czerwcu (+0,9 %).

W związku z tym wśród większych/kapitałowych portów lotniczych UE najlepsze wyniki osiągnęły Berlin TXL (+25,2 %), Wiedeń (+23,9 %), Tallinn (+10,5 %), Dusseldorf (+10,4 %), Mediolan Malpensa (+10.2%), London Luton (+9,6%), Ryga (+9,5%), Luksemburg (+9,0%), Bukareszt Otopeni (+8,2%), London City (+7,8%), Ateny (+7,7%), Budapeszt (+7,5%) i Warszawa (+7,4%).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Informacje Turystyczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 118 gości