Problemy z turystyka w Kambodzy
: 11 sty 2019 10:50
Lokalni touroperatorzy skarżą się na ogólny spadek jakości usług w sektorze, który koliduje w stosunku do tych, którzy przestrzegają wysokich standardów zawodowych.
Mówią, że rząd powinien interweniować, aby stworzyć bardziej sprawiedliwy rynek i chronić reputację lokalnego sektora turystycznego.
Sok Kunthea, CEO Sky King Travel and Tour, powiedział Khmer Times, że lokalne i zagraniczne biura podróży działające w Wielkiej Brytanii obniżyły w ostatnich latach swoje standardy, aby oferować tańsze ceny, aby pozostać konkurencyjnym.
W obliczu ostrzejszej konkurencji ze strony graczy szczycących się tańszymi pakietami i usługami, pani Sokunthea powiedziała, że jej firma odnotowała spadek zysków aż o 20 procent.
"Wiele nowych firm turystycznych obniża jakość i ceny, aby przyciągnąć klientów", powiedziała. "Niektóre firmy, zwłaszcza te, które są skierowane do turystów zagranicznych, oszukują swoich klientów, oferując im subparte pakiety".
"To bardzo nieprofesjonalna i nieetyczna praktyka".
Pani Sokunthea prosi turystów o rozważenie jakości pakietu, a nie jego ceny, przy podejmowaniu decyzji, z którym organizatorem wycieczek się wybrać. Wzywa również wszystkich graczy do wyrównania szans poprzez uzyskanie od Ministerstwa Turystyki licencji na prowadzenie działalności w branży.
Ho Vandy, prezes World Express Tour and Travel Company, podobnie jak pani Sokunthea, uważa, że jakość usług w tym sektorze spada.
Powiedział, że firmy, które tradycyjnie oferowały pięciogwiazdkowe pakiety, zaczęły teraz ograniczać swoją ofertę do produktów trzy- lub czterogwiazdkowych, aby przyciągnąć więcej klientów.
Zwrócił również uwagę na pojawienie się w ostatnich czasach firm z głębokimi kieszeniami, ale bez doświadczenia w branży.
Chhay Sivlin, prezes Cambodia Association of Travel Agents (CATA), stowarzyszenia zrzeszającego ponad 300 członków, powiedział Khmer Times, że mają plany przeprowadzenia dyskusji z członkami i firmami niebędącymi członkami, aby zająć się tą kwestią.
Powiedziała, że omawiala tę kwestię bezpośrednio z podmiotami z branży, aby uświadomić im znaczenie profesjonalizmu i dobrych praktyk i ze jest konieczne.
"Wydawanie przepisów mających na celu kontrolę konkurencji jest sprzeczne z wolnym rynkiem, dlatego zamierzamy najpierw zwrócić się do firm o rozważenie znaczenia oferowania dobrych produktów.
Mówią, że rząd powinien interweniować, aby stworzyć bardziej sprawiedliwy rynek i chronić reputację lokalnego sektora turystycznego.
Sok Kunthea, CEO Sky King Travel and Tour, powiedział Khmer Times, że lokalne i zagraniczne biura podróży działające w Wielkiej Brytanii obniżyły w ostatnich latach swoje standardy, aby oferować tańsze ceny, aby pozostać konkurencyjnym.
W obliczu ostrzejszej konkurencji ze strony graczy szczycących się tańszymi pakietami i usługami, pani Sokunthea powiedziała, że jej firma odnotowała spadek zysków aż o 20 procent.
"Wiele nowych firm turystycznych obniża jakość i ceny, aby przyciągnąć klientów", powiedziała. "Niektóre firmy, zwłaszcza te, które są skierowane do turystów zagranicznych, oszukują swoich klientów, oferując im subparte pakiety".
"To bardzo nieprofesjonalna i nieetyczna praktyka".
Pani Sokunthea prosi turystów o rozważenie jakości pakietu, a nie jego ceny, przy podejmowaniu decyzji, z którym organizatorem wycieczek się wybrać. Wzywa również wszystkich graczy do wyrównania szans poprzez uzyskanie od Ministerstwa Turystyki licencji na prowadzenie działalności w branży.
Ho Vandy, prezes World Express Tour and Travel Company, podobnie jak pani Sokunthea, uważa, że jakość usług w tym sektorze spada.
Powiedział, że firmy, które tradycyjnie oferowały pięciogwiazdkowe pakiety, zaczęły teraz ograniczać swoją ofertę do produktów trzy- lub czterogwiazdkowych, aby przyciągnąć więcej klientów.
Zwrócił również uwagę na pojawienie się w ostatnich czasach firm z głębokimi kieszeniami, ale bez doświadczenia w branży.
Chhay Sivlin, prezes Cambodia Association of Travel Agents (CATA), stowarzyszenia zrzeszającego ponad 300 członków, powiedział Khmer Times, że mają plany przeprowadzenia dyskusji z członkami i firmami niebędącymi członkami, aby zająć się tą kwestią.
Powiedziała, że omawiala tę kwestię bezpośrednio z podmiotami z branży, aby uświadomić im znaczenie profesjonalizmu i dobrych praktyk i ze jest konieczne.
"Wydawanie przepisów mających na celu kontrolę konkurencji jest sprzeczne z wolnym rynkiem, dlatego zamierzamy najpierw zwrócić się do firm o rozważenie znaczenia oferowania dobrych produktów.