Pierwszy elektryczny samolot hybrydowy, który skorzysta z lotniska Heathrow, uniknie z opłat za lądowanie przez rok - nagroda o wartości do 1 miliona funtów.
Dyrektor naczelny lotniska, John Holland-Kaye, rozpocznie wyścig na BusinessGreen Leaders Summit w Londynie. Oczekuje się, że pierwszy samolot dotknie najbardziej obciążonego lotniska w Europie w ciągu 12 lat.
Przed wydarzeniem pan Holland-Kaye powiedział: "Wspieraliśmy neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla wzrost w lotnictwie globalnym, który wejdzie w życie w 2020 roku.
"Następna granica to latanie bez emisji dwutlenku węgla i mam nadzieję, że ta nagroda pomoże nam urzeczywistnić ją na lotnisku Heathrow do 2030 r."
Dlaczego wszyscy będziemy latać na samolotach elektrycznych od 10 lat
Celem oferty jest przyspieszenie rozwoju i absorpcji samolotów elektrycznych.
Podczas gdy małe jednostki o napędzie elektrycznym wykonały udane loty, wyzwaniem jest stworzenie wystarczająco dużych samolotów i wystarczającej odległości, aby konkurować z konwencjonalnymi samolotami.
Niektóre z najbardziej ruchliwych tras na lotnisku Heathrow znajdują się w początkowym zakresie docelowym komercyjnego samolotu elektrycznego: Amsterdam (231 mil), Dublin (280 mil) i Edynburg (331 mil).
Dziesiątki projektów starają się uczynić elektryczne samoloty komercyjnie wykonalne.
Największe linie budżetowe Wielkiej Brytanii, easyJet, połączyły siły z amerykańską firmą Wright Electric, aby opracować 150-miejscowy samolot zdolny do latania do 300 mil. Linia lotnicza planuje polecieć z lotniska Heathrow, gdy zostanie zbudowany trzeci pas startowy.
Dyrektor generalny easyJet, Johan Lundgren, powiedział: "Wspieramy porty lotnicze, które zachęcają linie lotnicze do obsługi najbardziej ekologicznych samolotów i witamy tę inicjatywę z lotniska Heathrow.
"Jesteśmy przekonani, że nie jest tak, jeśli, ale kiedy, elektryczny komercyjny samolot stanie się rzeczywistością."
Kluczową kwestią dla projektantów jest gęstość energii, która jest znacznie wyższa w przypadku paliwa lotniczego niż w przypadku nawet najbardziej zaawansowanych akumulatorów.
Początkowo wielu programistów skupia się, podobnie jak Heathrow, na samolotach, które łączą energię elektryczną i konwencjonalną turbinę gazową.
Używanie energii elektrycznej podczas startu, gdy silniki odrzutowe są najgłośniejsze i najbardziej spragnione, może radykalnie zmniejszyć zarówno zużycie paliwa, jak i hałas.
Airbus, Rolls-Royce i Siemens współpracują przy rozwiązaniu elektryczno-hybrydowym.
Pierwszy elektryczny samolot hybrydowy- kiedy???
1Zobacz, naszą wyjątkową książkę Sekretne miejsca w Europie , w której znajdziecie miejsca, których w większości nie ma na mapach ani w przewodnikach. Ta wyjątkowo rzadka publikacja ujrzała światło dzienne po blisko pięciu latach poszukiwań. To idealna propozycja dla wszystkich, nie tylko tych kochających podróże, link do książki https://podroze.org.pl/product/sekretne ... w-europie/