Zapoznaj się z rzeczami, o których nigdy nie wiedziałeś,
Podczas gdy niektórzy przewoźnicy mogą się pochwalić dodaniem do swojej floty nowego Boeinga 787 Dreamlinera i błyszczącego Airbusa A380, Ryanair lubi to uprościć. Tak prosty, że jego ponad 400-calowa flota składa się w całości z Boeinga 737. Jego ulubiony, dwusilnikowy, wąski samolot pasażerski ma 189 pasażerów i ma zasięg 3200 mil morskich.
Linia lotnicza ma ponad 100 nowszych wersji 737, 737MAX, na zamówienie i planuje zwiększyć flotę do 585 do 2024.
2. Nie zawsze była to operacja bez dodatkowych opłat
Ryanair rozpoczął działalność jako Danren Enterprises w 1984 roku, prowadząc tylko trasę Waterford do Londynu Gatwick, zanim zmienił nazwę na Ryanair po irlandzkim przedsiębiorcy i współzałożycielu Tony Ryanie. W 1986 roku dodano drugą trasę między Dublinem a Luton.
W tym momencie przewoźnik był taki sam, jak każdy inny, starając się zadowolić swoich klientów doskonałą obsługą, ale w 1987 roku został zatrudniony Michael O'Leary.
Po wizycie w budżetowym biurowcu Southwest Airlines w USA, O'Leary był przekonany, że najlepszym sposobem na zarabianie na przewoźnikach było zaoferowanie pasażerom rozebranej usługi w zamian za niskie ceny. "Poszliśmy do Southwest Airlines w USA", wspominał później O'Leary. "To było jak droga do Damaszku. To był sposób na sprawienie, by Ryanair działał. Spotkałem się z Herbem Kelleherem.
Do 1995 r. Ryanair przewoził 2,25 mln pasażerów.
Wielka Brytania jest, co zaskakujące, nie największym rynkiem dla Ryanaira (jest druga). Irlandia nie jest również (piąta) ani Hiszpania (trzecia). Włochy są w istocie honeypotem przewoźnika, a od 2014 r. Wyprzedziły Hiszpanię i Wielką Brytanię. Te trzy stoją daleko przed takimi krajami jak Niemcy (czwarte), Polska (szósty) i Grecja (10.).
Jeśli masz ochotę latać Ryanairem do Włoch, istnieje wiele opcji, od popularnego Mediolanu i Neapolu po mniej znane Alghero i Pescara.
Pomimo niesprawdzonego wzrostu w ostatnim dziesięcioleciu, polegającego na rozbudowie sieci połączeń ponad niektórzy zerwali z usług Ryanair
Wśród nich jest wiele brytyjskich lotnisk, które nie są już uważane przez przewoźnika jak Inverness (dobrze obsługiwane przez BA i Easyjet), Doncaster (używane przez Wizz, Tui i Flybe) i Blackpool, które obecnie nie ma komercyjnych usług .
Poza tym Ryanair wyrzucił Göteborg, Hamburg, Malmo, Maribor i Tulon ze swojej listy.
5. Glasgow może być następnym miastem
Szkockie miasto jest drugą najszybciej zmniejszającą się bazą dla linii lotniczych Ryanair, zgodnie z raportem Ankera, który zawierał dane na temat odlotów z FlightGlobal. Od 2007 roku liczba samolotów linii lotniczych opuszczających Glasgow spadła o 74 procent, ustępując tylko fińskiemu lotnisku w Tampere, gdzie odloty spadły o 92 procent.
Salzburg (spadek o 73 procent), Derry (o 72 procent w dół) i Girona (o 70 procent w dół) również odnotowały duże spadki w ciągu ostatnich 10 lat.
Dwóch 17-letnich uczniów zostało zleconych przez Ryanaira w 2000 r. W celu zbudowania pierwszej strony internetowej linii lotniczej. Linie lotnicze najwyraźniej zaciągnęły 3,5 miliona funtów za projekt i budowę swojej strony online, więc zamiast tego zwróciły się do dwóch nastolatków, Johna Becketta i Toma Lenihana, którzy wykonali zadanie za około 20 000 funtów.
https://www.ryanair.com/gb/en/
7. Jest piątą co do wielkości linią lotniczą na świecie
Według danych globalnego stowarzyszenia linii lotniczych Iata, Ryanair przewiózł 112 milionów pasażerów w 2016 r.
Rzeczy, o których możesz nie wiedzieć o Ryanair
1Zobacz, naszą wyjątkową książkę Sekretne miejsca w Europie , w której znajdziecie miejsca, których w większości nie ma na mapach ani w przewodnikach. Ta wyjątkowo rzadka publikacja ujrzała światło dzienne po blisko pięciu latach poszukiwań. To idealna propozycja dla wszystkich, nie tylko tych kochających podróże, link do książki https://podroze.org.pl/product/sekretne ... w-europie/